پیامهایی درخصوص پرواز روز جمعه فرودگاه دزفول و باز کردن ساکهای مسافران در فضای مجازی منتشر شد که واکنشهایی در پی داشت.
در پیامهای منتشر شده بیان شده به بهانه خرابی دستگاه بازرسی بار مسافران، نیروهای فرودگاه دزفول اقدام به بازکردن چمدان مسافران به صورت نامحترمانه کردند که این امر موجب اعتراض مسافران به ویژه بانوان شد.
همچنین بیان شده برخی مسافران با مسافران جدید جایگزین و به دلیل این جابجایی، برخی مسافران از پرواز جاماندند.
عباس چگنی رئیس فرودگاه دزفول گفت: روز گذشته دستگاه ایکس ری فرودگاه دچار مشکل نرم افزاری شده بود که با وجود تلاش نیروهای موجود مشکل برطرف نشد.
او با بیان اینکه حل مشکل این دستگاه از نظر امنیتی نیازمند فردی متخصص و تایید شده داشت، افزود: با ورود فرد متخصص این مشکل در کمترین زمان ممکن حل شد، ولی با توجه به در پیش بودن پرواز این فرودگاه مجبور شدیم طبق دستورالعمل پلیس، به صورت سنتی و با بسیج نیروهای پلیس بازرسی انجام و امنیت پرواز برقرار شود.
رئیس فرودگاه دزفول ضمن تکذیب پرت کردن وسایل مسافران ادامه داد: بازرسی وسایل مسافران با رعایت احترام انجام شد ضمن اینکه دوربینهای مداربسته فرودگاه این موضوع را تایید میکنند.
آقای چگنی با بیان اینکه شخصا هنگام بازرسی وسایل مسافران حضور داشتهام، گفت: هنگام بازرسی از مسافران سوال شد که اگر بانوان وسیله شخصی همراه دارند بازرسی توسط بانوان انجام شود.
او درخصوص جابجایی مسافران فرودگاه دزفول نیز افزود: فقط یک نفر از مسافران به علت دیررسیدن از پرواز جا ماند و هیچ جابجایی مسافری صورت نگرفته است.
رئیس فرودگاه دزفول ادامه داد: پرواز موردنظر تکمیل نبوده و اگر مسافر بود نیز میتوانست از این پرواز استفاده کند؛ مسافری که از پرواز جاماند دیر به فرودگاه رسید و توقف پرواز ممکن نبود.
فرودگاه دزفول به مسافران شمال خوزستان خدمات رسانی میکند.